Відтепер допомогу при народженні дитини можна оформити онлайн
10 березня 2017 року під час засідання уряду оголошено про введення в Україні нової електронної послуги у сфері соціального захисту – призначення допомоги при народженні дитини. Міністерство соціальної політики та Державне агентство з питань електронного урядування презентували нову послугу, що впроваджена за підтримки Швейцарсько-української програми «Електроне урядування задля підзвітності влади та участі громади», що виконується Фондом Східна Європа та Фондом Innovabridge. Відтепер пропонується принципово новий рівень якості обслуговування: батьки можуть подати такі документи у будь-який зручний час 24 години на добу 7 днів на тиждень через мережу Інтернет.
Електронна послуга вже доступна через портал Мінсоцполітики e-services.msp.gov.ua, а також, згодом, її можна буде отримати на єдиному державному порталі адміністративних послуг my.gov.ua. Електронні форми документів з автоматичною перевіркою та підказками максимально мінімізують ризик допущення помилок при їх заповненні.
«Впровадження електронних послуг є одним з пріоритетів роботи Міністерства соціальної політики», – зазначила Перший заступник Міністра соціальної політики Ольга Крентовська.
Результат надання електронної послуги в електронній формі направляється суб’єкту звернення. Важливим нововведенням є скорочення кількості документів, що вимагаються від суб’єктів звернення – відтепер не вимагається копія свідоцтва про реєстрацію, адже за рахунок запровадження електронної взаємодії між реєстрами Мінсоцполітики та Мінюста працівники територіальних управлінь соціального захисту можуть онлайн перевірити наявність відповідного свідоцтва в реєстрі актів громадського стану.
«Сьогодні ми зробили ще один важливий крок на шляху до запровадження реального електронного урядування в України, – говорить Олександр Риженко, голова Державного агентства з питань електронного урядування України. – Доступні та прозорі, не корупційні, швидкі та зручні електронні адміністративні послуги – це те, що найбільше очікують громадяни та бізнес».
«Перед Програмою EGAP, за підтримки якої було розроблено цю послугу, стоїть дуже амбітне завдання: допомогти впровадити в Україні нові електронні послуги, які користуються найбільшим попитом громадян. Це – вже друга після е-послуги призначення житлових субсидій послуг у соціальній сфері, яку запущено впродовж останніх півроку. Ми плануємо розширювати цей перелік і надалі», – запевнив Віктор Лях, Президент Фонду Східна Європа. – Наша мета сприяти становленню в Україні європейських стандартів якості з обслуговування громадян та бізнесу».
Досі подати документи для отримання допомоги можна було лише у паперовій формі. У 2016 році близько 400 тис. українців відвідали особисто органи соціального захисту населення, витративши на це купу часу.
За рахунок автоматизації значно пришвидшується процес розгляду документів від суб’єктів звернення та ухвалення відповідного рішення. Такі нововведення дозволять заощадити час, фінансові ресурси та максимально мінімізують ризики будь-яких зловживань або шахрайства.